Meble eventowe – jakie wybrać?

Organizowanie eventów na świeżym powietrzu to przedsięwzięcie wymagające, jednak możliwe do sprawnego zrealizowania. Najważniejsze jest ustalenie jakie dokładne meble będą potrzebne oraz jakie strefy użytkowo-usługowe pragniesz za ich pomocą zorganizować. Firmy eventowy wychodzą pod tym względem naprzeciw potrzebom swych odbiorców i często udostępniają gotowe zestawy złożone z wszystkich potrzebnych elementów.

Meble eventowe a organizacja stref użytkowych

Najwięcej problemów przysparza zorganizowanie strefy gastronomicznej. Wykorzystywane w ty celu meble eventowe to przede wszystkim namioty, których konstrukcja lub wyposażenie ułatwia sprawną wentylację całego wnętrza. W namiotach ustawić można grille gazowe i elektryczne, ruszty, piece konwekcyjne, a także zorganizować strefy niedostępne dla gości, w których pracownicy będą przygotowywać żywność.

Ich uzupełnieniem będą meble barowe, które wykorzystasz do zorganizowania miejsc do sprzedaży trunków. Najczęściej wybierane są rozkładane lady, regały ekspozycyjne z półkami, hokery oraz siedziska w formie niewysokich ław.

Obok strefy gastronomicznej warto zorganizować strefę przeznaczoną do spożywania posiłków. Jej najważniejsze elementy wyposażenia to blaty stołowe (pojedyncze lub podłużne), krzesła, ławy do siedzenia, kosze na odpadki.

Strefa lounge jest nieco prostsza w organizacji, choć również niezupełnie łatwa. Najważniejsze elementy wyposażenia tej strefy to kanapy, sofy, fotele, poduchy do siedzenia. Strefa lounge powinna umożliwiać wszystkim uczestnikom eventy możliwość zrelaksowania się i odpoczynku.

Meble eventowe – organizacja stref biznesowych i rozrywkowych

Strefa biznesu powinna być zorganizowana nie tylko w sposób użyteczny, ale również atrakcyjny wizualnie. W tym celu stosuje się osobne zestawy mebli eventowych, których zadaniem będzie profesjonalne wyeksponowanie marki danej firmy. Warto sięgać nie tylko po wspomniane blaty i krzesła, ale również meble wyspy, idealnie dopasowane do prowadzenia swobodnej rozmowy z uczestnikami eventu.

Do ekspozycji swojej marki warto zastosować rollupy, bannery i niewielkich rozmiarów telebimy. Będą prezentować informacje o danej firmie, jej produktach, usługach i innych aspektach działalności. Ponadto przydadzą się meble wystawiennicze, takie jak półki, szafki, gabloty, które mogą być wyposażone w dowolnie wybraną grafikę reklamową.

Strefa rozrywkowa to kolejny obszar wymagający wysiłku w trakcie organizacji. Do jej zaaranżowania potrzebny może się okazać osobny namiot halowy, zdolny pomieścić więcej niż setkę uczestników w jednym momencie. Strefa rozrywkowa powinna znaleźć się w pobliżu strefy barowej i stanowić jej uzupełnienie. Może być zaaranżowana w formie namiotu tanecznego, namiotu zabaw lub punktu degustacji/bezpłatnego korzystania z usług eksponujących się firm.

Ponieważ strefa rozrywkowa jest najbardziej wymagającym miejscem danego eventu, warto wyposażyć ją w stoliki i krzesła z tworzyw sztucznych, a także lekkie meble drewniane oraz pufy i fotele. Warto w tym przypadku zrezygnować z wyboru mebli o podwyższonym standardzie, z uwagi na zagrożenie ich uszkodzenia.